جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سومین دوره تربیت پژوهشیار مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

حوزه/ مراسم افتتاحیه سومین دوره تربیت پژوهشیار در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با حضور مسئولان مرکز و مدیران گروه های علمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بیات رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در مراسم افتتاحیه سومین دوره تربیت پژوهشیار این مرکز با تبریک ولادت پیامبر خاتم(ص) و امام صادق(ع) و هفته دفاع مقدس بر ضرورت نیروسازی برای پژوهش‌های موضوع شناسانه تاکید کرد و به چگونگی گزینش افراد برای شرکت در این دوره آموزشی پرداخت.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در ادامه درباره ویژگی‌ها و زمینه های همکاری فارغ التحصیلان این دوره در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، مؤسس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به طرح اولیه پیشنهادی به مقام معظم رهبری و دستور ایشان، به دیدگاه های سایر مراجع معظم تقلید نسبت به مرکز موضوع شناسی پرداخت و تاکید کرد: موضوع شناسی مقدم بر حکم و لازمه‌ی اجتهاد است.

رئیس هیئت امنای مرکز موضوع شناسی احکام فقهی به سختی کار موضوع شناسی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این دوره های آموزشی، مسیر ناهموار موضوع شناسی را هموارتر کند.

در ادامه حجت الاسلام پیمبرپور، معاون علمی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ضمن توصیه هایی به پژوهشیاران، جدیت، نظم و تلاش را لازمه‌ی موفقیت در این دوره دانست.

در پایان این مراسم، رئیس مرکز موضوع شناسی به سؤالات حاضران پاسخ داد.

گفتنی است، مرحله عمومی دوره تربیت پژوهشیار با حضور ۲۵ نفر به مدت ۵ هفته، روزهای فرد برگزار می‌شود و پس از آن، افرادی که این مقطع را با موفقیت سپری کنند، برای کار مهارتی و تخصصی به گروه های علمی ملحق می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha